Ahogy az előző bejegyzésünkből már kiderült, nem indul zökkenőmentesen az első amerikai versenyhétvége a MotoGP család tagjainak számára.
Úgy tűnik, az alig 160 kilométerre történt műtrágyagyár-robbanás nem befolyásolja a hétvége menetét, a tegnap esti boksztűz nyomait azonban továbbra is gőzerővel próbálják eltüntetni az érintett csapatok (Yamaha Factory Team, Monster Tech3 Yamaha, Cardion AB) szerelői, dolgozói, de még a jelen lévő szponzorok is.
A motorok szerencsére megúszták, azonban számos számítógép és elektronikai eszköz "vízbe fulladt". Többek között a gyári Yamaha csapat szervere is. Szerencse, hogy a tartalék szerver megúszta a biztonsági mentéssel együtt. A motorok elektronikai egységei egyelőre működnek, egy későbbi korrózió azonban már a jerezi futamon is gondot jelenthet.
A tüzet a képen látható indító berendezés okozta, aminek aksiját (ahogyan mindig) az éjszaka folyamán töltötték.
Eközben Valentino Rossinak is nehézségei adódtak a chicagói reptéren, ahol két órát vesztegelt az útlevél-ellenőrzésnél, ezért lekéste a csatlakozását Austinba. Végül Houstonba találtak neki másik járatot, ahonnan még közel 300 kilométernyi autókázás várt rá, ezért késte le a központi sajtótájékoztatót.
Cal Crutchlow járattörlés miatt érkezett később a tervezettnél, ezért még csak éjszakai körülmények között látta a pályát. "Ha itt is éjszakai verseny lenne, akkor legalább előnyben lennék." Így viszont jókora hátrányban van, hiszen legnagyobb riválisai mind túl vannak már itt egy három napos teszten.
"A legtechnikásabb és leghosszabb pálya, ahol valaha is jártam" - mondta Ben Spies hazai pályájáról.
"Az első kanyar nagyon nehéz, a kijárata kimondottan veszélyes lesz. Nem emlékszem hasonló emelkedőre egyetlen pályán sem." - hallhattuk Jorge Lorenzo véleményét a COTA-ról, azaz az austini pályáról, aminek hivatalos neve: Circuit of The Americas.
Az elhangzottak alapján, nem kérdés, izgalmas hétvégének nézünk elébe.